CPM, CPC, CPL, CPA ve CPS nedir?

Tarih : 13.1.2015 Okunma Sayısı : 33723

CPM, CPC, CPL, CPA ve CPS nedir?

CPM, CPC, CPL, CPA, CPS gibi reklam modelleri ne anlama geliyor merak ediyorsanız bu yazıyı okumanızda fayda var. 

 
İnternetten reklam veriyor veya reklam alıyorsanız karşınıza sürekli çıkan CPM (Cost per Mile), CPC (Cost per Click), CPL (Cost per Lead), CPA (Cost per Action), CPS (Cost per Sale) gibi kısaltmalar İnternet reklamcılığı planlama terimlerinin kısaltmalarıdır.
 
Bu kısaltmaların ödeme/fiyatlandırma modellerini inceleyecek olursak;
 
CPM (Cost per Mile) : Gösterim Başı Fiyatlandırma, İnternet reklamcılığında Fiyatlandırma ve Ödeme modellerinden ilki CPM'dir, CPM: Cost per Mille (Thousand) = Kısaca 1.000 gösterim başına fiyatlandırma demektir. Reklam verirken CPM olarak 1 TL’den anlaşmış sanız, verdiğiniz reklamın 1.000 kez gösterimi karşısında 1 TL ödeyeceksiniz demektir. Bu en genel fiyatlandırma modellerinin başında gelmektedir. Şu an Türkiye’de İnternet reklamcılığı kullanan bir çok web sitesi CPM modelini etkin olarak kullanmaktadır.
 
CPC: (Cost per Click) : Tıklama başı ödeme demektir, reklam verdiğiniz site ile anlaşmanız doğrultusunda tıklama başına 0.20 kuruşa anlaşmışsanız siteden aldığınız her tıklama için bu rakamı ödersiniz. Reklamınızın Gösterilmesinden ziyade Tıklanmasına ve sayfanıza giriş yapılmasına önem veriyorsanız tıklama başı ödeme söz konusu olduğundan CPM’den daha etkili bir methoddur. Google AdWords‘un en önemli fiyatlandırma modellerinden birisi CPC’dir.
 
CPL (Cost per Lead) : Doğrudan hedef odaklı fiyatlandırma modeli CPL‘dir, Yani CPL siteden aldığınız kayıt başına ücretlendirme yapıldığı modeldir. Herhangi bir siteye verilen reklamı tıklayan kişiler sitenize gelip, sizin istediğiniz bir kayıt formunu doldurması durumunda siz reklam verdiğiniz siteye para ödersiniz. CPL modeli daha çok satış dönüşecek eylemler için yapılan fiyatlandırılma sistemidir. Siz reklam verdiğiniz sitenin kullanıcılarından kayıt formunuzu doldurmasını beklersiniz, sonrası tamamen size veya sizin bu form verilerini kullanan satış veya pazarlama ekibinize kalır. Kısaca “Lead”‘i satışa dönüştürmek tamamen sizin satış veya pazarlama çalışmalarınıza bağlıdır.
 
CPA (Cost per Action) : CPL ye nazaran daha da etkili bir yöntem ise  CPA dır. Yani eylem başına ödeme yaptığınız fiyatlandırma sistemidir. Burdaki eylem sizin belirlediğiniz her hangi bir şey olabilir. Fakat CPL’in bir adım ötesinde eylem olarak ürün satışı, paralı üyelik satışı veya sizin için önemli olan bir formun doldurulması işlemi olabilir. CPA, CPS (Cost per Sale) yani satış için ödeme şeklinde de olabilir.
 
CPS (Cost per Sale): Kısaca satış başına ödeme, satış başına işlem,satış başına ücretlendirme de denilebilir. CPS Affiliate Marketing satış metodların başında gelmektedir. İsmindende anladığınız gibi sattığınız her ürün üzerinden komisyon alır yada ödersiniz. Reklamınızın CPS sonucuna ulaşması için sırayla önce gösterilmesi, sonra tıklanması ve sonra satış işleminin gerçekleşmesi adımlarının gerçekleşmesi gerekmektedir. Doğrudan hedef olan satışla sonuçlandığı için maliyet anlamında yüksekde olsa sonuç anlamında getirisi yüksek bir reklam yayın modelidir. Reklam veren bakımından da reklam yayınlayan bakımındanda getirisi yüksek bir modeldir.
 
Umarım bu bilgiler ile yeterli bilgiye ulaşabilmişsinizdir ve reklamcılık ağında size faydalı olur.
 
Saygılarımla,
 
Ömer ÖZTÜRK
 
Kaynaklar: http://en.wikipedia.org/wiki/Cost_per_mille
 

 



CPM, CPC, CPL, CPA ve CPS nedir?