Google Merchant / Ürün Listeleme Reklamları Nedir?
Tarih : 14.11.2013 Okunma Sayısı : 16750Ürün Listeleme Reklamları, belirli ürünler için başlık, resim, fiyat ve promosyon mesajları, mağaza veya işletmenizin adını eklemenize olanak sağlayan reklam biçimidir. Ürün Listeleme Reklamları (PLA) Google Arama’da kendi kutucuklarının içerisinde metin reklamlardan bağımsız bir şekilde görünür.
Ürün Listeleme Reklamlarını kullanabilmeniz için Adwords ve Merchant Center hesabına sahip olmalısınız. İki hesaba da sahip olduktan sonra, bu hesapları birbirine bağlamanız gerekmektedir. Bu bağlamda Merchant Center hesabınız ürün bilgilerinizi, AdWords hesabınız ise reklamlarınızı yönetmenize olanak sağlar. Hesapları bağladıktan sonra Merchant Center hesabınızda Ürün Listeleme Reklamları oluşturmaya başlayabilirsiniz.
Ürün Listeleme Reklamları, daha fazla trafik ve olası satış, daha kaliteli olası satış, kolay yönetim ve daha geniş erişim imkanı sunabilir. Ürün Listeleme Reklamlarının nerede ve nasıl görüneceğine anahtar kelimeler ile karar veremezsiniz, Google alakalı bulduğu içerik yanında reklamlarınızı gösterebilir, bunun içinde Merchant Center ürün özet akışınızı kullanır.
Ürün Listeleme Reklamları tıklama başına maliyet (TBM) sistemini kullanır. Ürün Listeleme Reklamlarında anahtar kelimeler olmadığından, ürün hedefleri için Merchant Center ürün feed’inizi kullanabilirsiniz. Ücretlendirme için de bu ürün hedefleriniz için maksimum tıklama başına maliyet (TBM) teklifi belirlersiniz. TBM sistemi AdWords’te olduğu gibi yalnızca alttaki reklam konumunu geçmek için gerekli minumum tutarı ödersiniz.
Ürün Listeleme Reklamlarının Yararları
- Daha fazla trafik ve olası satış: Çoğu işletme, Google Alışveriş aramalarında aynı yerde gösterilen metin reklamlarla karşılaştırıldığında Ürün Listeleme Reklamlarıyla çok daha yüksek tıklama oranları (TO) elde etmektedir. Bazı durumlarda, reklamverenler standart tıklama oranlarını ikiye veya üçe katlamıştır.
- Daha kaliteli olası satışlar: Bir satıcı olarak, alışveriş yapan kullanıcıların satış kararları ile ilgili bilgi almasına yardımcı olmak üzere ürün bilgilerini doğrudan reklamlarınızda göstererek olası satışlarınızın kalitesini artırabilirsiniz. Bu; alışveriş yapan kullanıcıların, bir alışverişi sizin sitenizden tamamlama olasılığını artırır.
- Kolay yönetim: Ürün hedefleme sayesinde anahtar kelime kullanmanıza gerek kalmaz. AdWords Ürün Listeleme Reklamı kampanyalarınızda ürün hedefleri oluşturmanız yeterlidir. AdWords, sunduğunuz ürün ve hizmetleri alakalı aramalarda göstermek için Merchant Center feed'inde tanımladığınız özellikleri kullanır.
- Daha geniş erişim: Belirli bir müşteri araması için birden çok Ürün Listeleme Reklamınız görünebilir. Ayrıca, alakalı olması durumunda, bir Ürün Listeleme Reklamı ile bir metin reklam aynı anda görüntülenebilir. Bu, tek bir arama için, alışveriş yapan kullanıcılara erişiminizin ikiye katlanabileceği anlamına gelir.
Ürün Listeleme Reklamları nasıl çalışır?
Ürün Listeleme Reklamları, reklamlarınızın nasıl ve nerede gösterileceğine karar vermek için anahtar kelimeleri değil, mevcut Merchant Center ürün özet akışınızı kullanır. Bu ürün feed'indeki bilgileri müşterilerin Google Arama ve Google Alışveriş'teki aramalarıyla alakalı olan girişlerinizi gösterirken kullanırız. Bu nedenle ürün feed'inizi her zaman güncel tutmanızı öneririz. Ayrıca, belirli bir kampanya için reklamlarınızla gösterilen ürünleri kontrol etmek üzere ürün hedefleri oluşturursunuz.Merchant Center ürün feed'leri hakkında daha fazla bilgi edinin.
Ürün Listeleme Reklamı kampanyalarınızı oluşturmak için aşağıdaki AdWords kampanya ayarlarını kullanırsınız:
- Kampanya türü: Ürün Listeleme Reklamları, Google Arama Ağı'nın parçası olan Google Arama ve Google Alışveriş'te gösterilmeye uygundur. Bu nedenle, "Yalnızca Arama Ağı" kampanya türünü seçip, ardından Ürün Listeleme Reklamları seçeneğini belirtebilirsiniz.
- Ağlar: Burada, Ürün Listeleme Reklamlarınızın Google Arama Ağı İş Ortaklarına ait web sitelerinde gösterilmesini de seçebilirsiniz.
- Alışveriş kanalı: Varsayılan olarak, Ürün Listeleme Reklamları kampanyaları, çevrimiçi satılan ürünleri görüntülemek için ayarlanmıştır. Kampanyanızın fiziksel mağazada satılan ürünleri göstermesini isterseniz ve Google Merchant Center'da oluşturduğunuz doğrulanmış bir Yerel Ürünler özet akışınız varsa, bu ayarı buradan değiştirebilirsiniz. ''Yerel''i seçerek yalnızca yerel mağazalarda satılan ürünleri, "Çevrimiçi"yi seçerek de yalnızca çevrimiçi satılan ürünleri görüntüleyebilirsiniz. Hem çevrimiçi hem de yerel alışveriş kanallarındaki ürünleri görüntülemek için ise her iki seçeneği de belirleyebilirsiniz (yalnızca ABD'de kullanılabilir). Ürün Listeleme Reklamlarının yerel kullanılabilirlik durumu hakkında daha fazla bilgi edinin.
- Teklif verme: Manuel teklif verme Ürün Listeleme Reklamları için en sık kullanılan ayardır. Ancak, diğer teklif seçenekleri de kullanılabilir. Manuel teklif vermede, kendi teklif tutarınızı belirleyebilir ve reklamınıza yapılan her bir tıklamanın maliyetini kontrol edebilirsiniz.
- Reklam yayını zaman planlaması: Ürün Listeleme Reklamlarınızın gösterilmesini istediğiniz haftanın belirli saatlerini veya günlerini belirtmek için reklam yayını zaman planlamasını kullanabilirsiniz.
Ürün Listeleme Reklamları nasıl görünür?
Ürün Listeleme Reklamları, belirli bir aramayla alakalı bir dizi ürün gösterir. Ürünler; ürün resmi, fiyat ve satıcı adı gibi ek bilgilerle birlikte görüntülenir. Sattığınız her ürün için farklı reklamlar oluşturmanız gerekmez. Biz bu biçim için en iyi görünümü elde etmeye yönelik denemeler yaptıkça bu reklamların görünümü değişebilir.
Örneğin, "akvaryum" Google aramasından sonra Ürün Listeleme Reklamı arama sonuçları aşağıdaki gibi görünebilir:
Ürün Listeleme Reklamları nerede görünür?
Ürün Listeleme Reklamları, Google Arama'da metin reklamlarından ayrı olarak, kendi kutularında görünür. Ürün Listeleme Reklamları, metin reklamlarla aynı anda, yani tek bir arama sonuçları sayfasında hem Ürün Listeleme Reklamları hem de metin reklamlar görünecek şekilde yayınlanabilir.
Örnek
Bale ayakkabıları sattığınızı varsayalım. Bale malzemeleri ile ilgili bir metin reklamınız ve bale ayakkabılarıyla ilgili bir Ürün Listeleme Reklamınız varsa, müşteriler aynı arama sonuçları sayfasında reklamlarınızın her ikisini de görebilir.
Alışveriş yapan kullanıcıların, aramalarıyla eşleşen ürün çeşitlerinin tamamına erişimini sağlamak istediğimiz için, Ürün Listeleme Reklamlarının metin reklamlarla aynı anda gösterilmesine izin veriyoruz. Alışveriş yapan kullanıcılar, İnternet üzerinden ticari bir ürün (ör. bir çift ayakkabı, bir video oyunu veya araba) için arama yaparken genellikle aradıkları ürüne ilişkin tüm satın alma olasılıklarını görmeye çalışır.
Alışveriş yapan kullanıcıların satın almak için tıklama yapmadan önce en uygun eşleşmeyi bulmasına yardımcı olmak amacıyla, Ürün Listeleme Reklamlarının söz konusu ürünle ilgili olası tüm varyasyonları sunmasını isteriz. Bu, sizin gibi satıcıların daha iyi hedeflenmiş bir müşteri araması sonucu satışı kapatabilmesine yardımcı olur.
Ürün Listeleme Reklamlarının maliyeti nedir?
Ürün Listeleme Reklamlarınıza yapılan tıklamaları tıklama başına maliyet (TBM) bazında ücretlendiririz. Ürün Listeleme Reklamlarında anahtar kelimeler kullanılmadığından, ürün hedeflerini tanımlamak için Merchant Center ürün feed'inizdeki özellikleri kullanırsınız. Ardından, ürün hedefleriniz için maksimum tıklama başına maliyet (TBM) teklifleri belirlersiniz. AdWords reklam biçimlerinde olduğu gibi, yalnızca sizin konumunuzun altındaki reklam konumunu geçmek için gerekli olan minimum tutarı ödersiniz. Ödediğiniz tutar genellikle maksimum teklifinizden azdır.
Şimdilik Daikin Türkiye için yeni uyguladığımız Klima Reklamları sonuçlarını sabırsızlıkla bekliyoruz. Bakalım Standart AdWords reklamlarından daha verimli sonuçlar alabilecekmiyiz.
Yazar: Ömer ÖZTÜRK