LinkedIn, Türkiye´de bir milyon kullanıcıya ulaştı.
Tarih : 22.2.2012 Okunma Sayısı : 10542
Dünyanın En Büyük Profesyonel Ağı Olan Linked Dünya genelinde 150 milyonun üzerindeki üyesi ile dünyanın en büyük profesyonel ağı olan LinkedIn, bugün, Türkiye’de bir milyonun üzerinde profesyonel üyeye sahip olduğunu duyurdu.
Bugün yapılmış olan duyuru, Avrupa’nın en hızlı büyüyen pazarı olmasına yardımcı olmak üzere geçtiğimiz yaz LinkedIn’de Türkçe dilinin sunulmasını takip etmektedir.
LinkedIn EMEA Bölgesi Genel Müdürü Ariel Eckstein, bugünün en hızlı büyüyen global ekonomilerinden biri olan Türkiye’nin üyelik dönüm noktası ile ilgili açıklamalarda bulundu.
Eckstein, “Türkiye, coğrafi ve ekonomik açıdan LinkedIn için stratejik bir pazar teşkil ediyor. Artış gösteren yabancı yatırım ile birlikte Türkiye’nin Avrupa ve Doğu arasındaki köprü konumu, yeni iş fırsatları ile daha da fazla karşılaşacak olan Türk profesyonelleri için ümit vaat ediyor.”
Tüm bunlara ek olarak, Aviva, Abdi İbrahim, Medyasoft ve Doğuş Holding’in de aralarında bulunduğu Türk işverenler, Türkiye’deki en iyi yetenekleri bulmak ve işe almak üzere LinkedIn’in insan Kaynakları Çözümlerini kullanıyor. LinkedIn üzerinden şirketler, geleneksel işe alım araçlarına oranla en iyi adayları daha hızlı ve daha düşük maliyetlerle bulabiliyor ve işe alabiliyor.
BASF, GEFCO ve Philips gibi şirketler de, şirketin Pazarlama Çözümleri aracılığıyla müşterilere ve müşteri adaylarına yönelik reklam kampanyaları yapmak üzere LinkedIn Türkiye’yi kullanıyor. Yerel şirket olan Publik, LinkedIn ile özel pazarlama çözümleri alanında işbirliği içerisine girdi; bu bir anlamda reklam ve sosyal medya pazarlama çalışmalarını LinkedIn üzerinden gerçekleştirmek isteyen Türk şirketlerin ilk defa yerel destek için danışabilecekleri bir yer olduğu anlamına geliyor.
Türk LinkedIn üyeleri tarafından şu anda en fazla temsil edilmekte olan üç sektör şöyledir:
Bankacılık
IT ve Yazılım Hizmetleri
İnşaat
En yüksek LinkedIn üyeliğine sahip üç Türk şirketi:
Mynet
Turkcell
Meb
LinkedIn, tamamen ücretsiz bir şekilde üyelerin online profesyonel kimliklerini kolaylıkla kurmaları, kendi güvenilir irtibatlar ağı ile bağlantıya geçmeleri, ticari öngörülere erişime sahip olmaları, önerilerde bulunmaları, şirketleri takip etmeleri ve şirketler hakkında bilgi bulmaları, tartışmalara ve sektör gruplarına katılmaları, referans vermeleri ve haberleri takip etmekleri ve paylaşmalarını sağlayan bir “freemium” iş modeli sürdürmektedir.