Farklı Farklı Sosyal Medya Kişilikleri
Tarih : 25.12.2012 Okunma Sayısı : 8720Sosyal Medya sayesinde kişilikleri çözümlemenin daha da kolay bir hale geldiğinin farkında mısınız?
Bazı kişiler sadece etkinlikler hakkında konuşurken bazıları sadece kendi işleri hakkında konuşur ya da kendi özel yaşantısı hakkında… Sosyal Medya platformlarında karşılaşılan kişilikler tabii ki de farklılık gösterecek ve reelde farklı olan kişi Sosyal Medya’da çok daha farklı bir kişi olarak karşınıza çıkabilecektir. İnsanlar her zaman olduğu gibi bireysel davranır ancak karşınızdaki kişinin temel kişiliğini ve onların iletişimsel alışkanlıklarının nasıl olduğunu çözdüğünüzde ona göre davranabilirsiniz. Bu sayede çeşitli bağlantılar kurabileceğiniz gibi çoğu bağlantılarınızı da kaybedebilirsiniz. İşte bu tür özelliklerin nasıl belirlenebileceği yönünde bazı ipuçlarını keşfetmeniz gerekir.
1. Utangaçlar: Bu insanlar genelde bir konuşma başlatmaya yönelik ilk adımları atmaktan her zaman çekinirler. Sosyal Medya’da utangaçlık genellikle bir problem olarak görülebilir. Çünkü reelde insanlar ulaşamayacağı kişilerle bile Sosyal Medya üzerinden çok iyi bağlantılar kurup iletişimlerini daha da güçlendirme yönünde adım atarken Sosyal Medya’da ki utangaç tavır sergilemek artık günümüzün problemi olarak algılanmakta. Utangaç insanları online dünyada bulmak zor olduğu gibi internet üzerinden onlar hakkında araştırma yapıldığında hakkında bir takım bilgileri edinmek de zor olacaktır. Tabii ki de bazı anahtar kelimeler sayesinde az da olsa bir takım temel bilgilere ulaşabileceksiniz ama karakterleri hakkında çok fazla bilgi elde edilemeyeceği aşikârdır. Türkiye’de yeni yeni yaygınlaşan Klout skorunu hemen hemen Sosyal Medya’da aktif olan herkes duymuştur. Amerika’da çoğu şirket personelini seçerken Klout skorunu da baz alarak seçim yaptığını biliyor muydunuz?
Tavsiyeler: Utangaç birileriyle reelde iletişim kurmak için nasıl çaba harcıyorsak Sosyal Medya üzerinde bu çabamızın mutlaka daha fazlasını sarf etmemiz gerekecektir. Eninde sonunda bu kişiler de eğer Sosyal Medya üzerinde bir yer edinmek istiyorlarsa en azından var olan utangaçlıklarını Sosyal Medya üzerinde atmaları gerektiklerinin farkına varacaklardır.
2. Politikacılar: Politikacı kişiliğe sahip olanlar her fırsatı değerlendirip her zaman iletişim kurmaya meyillidirler. Onlar herkese her şey hakkında yorum yapma güdüsüyle Sosyal Medya üzerinden her türlü tartışmalara bile girmekten çekinmezler. Politikacı kişiler çok meşgul olmalarının yanı sıra fikirlerini dönüştürme ve entegre etme potansiyeli ile birlikte dikkat çekici içerikler ortaya koyabilme yeteneğine sahip olurlar.
Tavsiyeler: Politikacı karaktere sahip kişiler için iletişim hayatta kalma aracı gibidir. Bu yüzden bu tür kişilerle kolayca iletişim kurulabilmesinin yanı sıra güçlü bir bağ bile yaratılabilir. Bunun için de o kişinin dikkatinin çekilebilmesi zorluğu oluşur. Karşınızdaki kişiyle etkileşimliği süregelen bir ilişki kurmak istiyorsanız O’na ne tarz avantajlar sunabileceğinizin stratejisini önceden planlamış olmanız gerekiyor.
3. Kendini Pazarlayan Kişiler (Self-Promoter): Bu kişiler için Sosyal Medya’da iletişim sadece kendi fikir ve görüşlerini savunmak ya da paylaşmak demek. Politikacıların aksine bu kişiler iletişime ihtiyaç duydukları için değil mikrofon aradıkları için Sosyal Medya’da yer edinmek isterler. Bu kişiler genellikle kendileri hakkında ya da yaptıkları işler hakkında bilgi verme amaçlı diyalogları başlatırlar. Herhangi bir şekilde ilk diyalog sahnesinde konuşma onların hakkında olmaz ise mutlaka ikinci perdede kendi görüşleri ve yaptıkları işe yönelik konuşma sergileyeceklerdir.
Tavsiyeler: Bu tarz kişiler, Sosyal Medya’da en fazla rastlanılan türdür. Bu karaktere sahip olan kişilerle etkileşim kurmak isteniliyorsa iyi bir dinleyici ve onlardan bir şeyler almaya meyilli bir yapıda olmaya gerek vardır. Onlarla iletişimde olmak adına onlara çok fazla şey yazmamaya özen göstermeniz lazım çünkü karşınızdaki kişiler eğer size ihtiyaçları varsa ve size uygun bir şeyler paylaşacaklarsa sizinle iletişime muhakkak geçeceklerdir.
4. Gönüllü Yardımsever: Gönüllü yardımsever kişiler Sosyal Medya’da faydalı cevaplar ve olumlu geri bildirimler sağlamak adına her zaman imdada yetişen tiplerdir. Bu tarz kişilerin Sosyal Medya’da paylaştıkları içerikler daima bilgi edinilmesini sağlayacak içerikler olur. Muhtemelen de Twitter hesapları üzerinden çoğunlukla link paylaşımı yaparlar. Herhangi bir sorunuza anında yanıt alabilirsiniz.
Tavsiyeler: Bu karakterdeki kişiler faydalı olan ideal Sosyal Medya bağlantıları olarak nitelendirilebilir. Onların paylaştıkları bilgileri takip etmek gerçekten fayda sağlayabilir.
5. Dırdırcılar: Siz ne paylaşırsanız paylaşın ya da ne yazarsanız yazın mutlaka paylaşımlarınıza şu şekilde yanıtlar verirler; çoook uzun yazmışsın, çook üstünkörü olmuş, yanlış bilgi, yanlış zamanlama, önceden okumuştum… vs. Sosyal Medya’da dırdırcı kişilerden her türlü tepkiye ve paylaşımlara hazır olunması gerekmekte. Örneğin yaratıcı bir paylaşım yaparken bir anda olumsuz bir paylaşım yapabilir ve hep kendinden ya da çevresindeki kişilerden, olaylardan şikayetçi iletiler ile dırdır yapıp hep hayıflanma yönünde devam eder. Bu kişileri hemen hemen memnun etmek imkansızdır.
Tavsiyeler: Muhtemelen bu karakterde olan kişilerle uzun süre bağlantıda olmayı kimse kaldıramayacaktır. Dırdırcı kişiler ideal bir iş partneri de olamayacakları gibi küçücük olan sorunları bile büyütebilme yetenekleri ile sizi de çileden çıkartabileceklerdir.
6. Net Olanlar: Bu kişilerin kafasında doğrudan belirledikleri bir hedef vardır. Örneğin iletişim bilgilerinizi almak isterlerse sormaktan hiç çekinmezler. Ne istediklerini ve ne düşündüklerini doğrudan söylerler. Bu tarz kişilerle az ama net bir iletişim elde edebileceğiniz gibi hiçbir şekilde iletişim kuramayabilirsiniz de…
Tavsiyeler: Hedeflerinde net olan kişiler eğer onlara bir şey kazandıracağınızdan ya da bir katkı sağlayacağınızdan emin iseler sizinle iletişime geçerler. İletişimde bulundukları kişileri Sosyal Medya’da fazla meşgul etme taraftarı değildirler.
7. Komedyenler: Eğlenmeyi ve eğlendirmeyi seven kişiler bir üst aşama olarak Sosyal Medya’yı mutlaka kullanırlar. Kendini pazarlamayı seven ve politikacı karakterlerin aksine kendisini takip eden kitlenin sempatisini toplamak ve onları eğlendirme amaçlı hareket ederler. Komedyenlerin paylaşımları genellikle okunduktan sonra kahkahalarla son bulur. Komedyenin misyonu bu noktada mizahi etkileşimi aşılamaktır.
Tavsiyeler: Gülmeye ve eğlenmeye hazırlıklı olun ama onlardan daha fazlasını beklemeyin. Özellikle profesyonel seviyede bir etkileşim doğaları gereği yaratamazlar. Bu tarz kişilerin yorumlarını çok fazla ciddiye almamak gerekirken onların mizahına açık olmak her zaman iyi olacaktır. Onlar kendilerinin daha fazla takipçisi olması için ve daha fazla insana hitap edebilmek için hep güncel konular ile ilgili paylaşımlarda bulunup belirli bir mizah anlayışı çerçevesinde kendi düşüncelerini paylaşırlar. Onlarla her zaman ciddi bir konuşmaya yapmaya çalışılmamalı, aksine keyifli içeriklerinin tadı çıkarılmalı.
8. İçerik Severler: Bu kişiler asla utangaç değildirler. Onlar için içerik adeta pazarlamanın vazgeçilmez bir unsurudur. Yaratıcı içerikler yaratmada ve Sosyal Medya’da paylaşmada kendilerine rakip olunamaz. Doğaları gereği çokça yorumları ve beğenileri önemserler.
Tavsiyeler: Ne tarz bir içerik severi takip ettiğinize dikkat etmelisiniz. Sizin ilgi alanınıza ya da sektörünüze yönelik içerikler paylaşıp size faydalı olabilme konumunda olup olmadığını önemsemelisiniz.
9. Arkadaşlar: Arkadaşlar genelde iş için Sosyal Medya üzerinde sizinle bağlantıya geçmez. Arkadaşlar bir takım şeyleri sosyal etkileşim amacıyla ve karşısındaki kişiyi sevdiği için etkileşim gösterir.
Tavsiye: Takip ettiğiniz arkadaşınızın Sosyal Medya’da nasıl bir tip olduğunu rahatlıkla analiz edebilirsiniz. Böylece arkadaşınızı daha çok keşfetmiş olmakla birlikte ilgi-mesleki alanlarınız yönünde beraber hareket edebilme fırsatı bile yaratabilirsiniz.
10. Yalakalar: Bu kişiler genellikle çıkarları doğrultusunda düşünüp kendi işine gelmeyen kişileri asla takip etmezler. Hep popülerliklerini düşünüp popülerlik oranını nasıl arttırabilirim kaygısıyla Sosyal Medya’da yer edinmeye çalışırlar. Bunun için de çok popüler olan kişilerle hep bir etkileşim içerisinde olmaya özen gösterirler.
Tavsiyeler: Bu tarz kişilerin amaçlarına hizmet etme konusunda yetersiz iseniz çok fazla etkileşimde bulunma çabanız muhakkak sonuçsuz kalacaktır.
Sonuç;
Bu saydığımız karakterlerin çoğunun tabii ki de uyması mümkün değil çünkü Sosyal Medya’da hemen hemen herkesi farklı kılan birçok özellik bulunmakta. Belirttiğimiz karakterlerin hepsinin bu yönde olması beklenemez tabiî ki de… Çünkü günümüz şartları içerisinde yaşanılan stresler, tecrübeler… yani kısaca yaşam deneyimi sırasında bulunulan ruh haline göre tepkiler, yorumlar değişebilmekte. Sosyal Medya’da en önemli olan herkesin sizin gibi olmayacağının farkına varabilmek ve size farklı gelen karakterlere saygı duyabilmek! Unutmayın ki herkes mutlaka bir yerden sonra bireysel düşünmektedir ve bireyselliklere duyulan saygı ince bir çizgi ile ayrılmaktadır. Herkesin bu ince çizgiyi koruması dileği ile…