Dijital PR ( Online İtibar Yönetimi ) Nedir?
Tarih : 25.12.2012 Okunma Sayısı : 12853Dijital PR ( Online İtibar Yönetimi ); bir markayı, bir şirketi, bir projeyi veya herhangi bir online platformu yönetmek ve iyileştirmek için çevrim içi yöntem ve araclarin kullanilmasidir. Geleneksel (offline) PR`dan farklı olarak daha karmaşık ve çok katmanlı bir yapıdır.
Marka ve itibar yönetimi açısından tek bir PR yaklaşımının tek başına yeterli olmayacağı ve online-offline PR`ı mutlaka bir arada ve birbirine entegre olarak yürütülmesi gerektiği bilinmelidir.
Ancak Dijital PR son yıllarda gerçekten büyük bir önem kazanmıştır.
Dijital PR neden ortaya çıktı?
İnternet erişiminin ve kullanım sıklığının da artmasıyla, internette yer alan içerikler ve eWOM (online olarak kişiden kişiye pazarlama) tüketiciler için çok büyük bir önem kazandı.
Bir satın alma sürecindeki kişilerin %45`inin online arama sonuçlarından ve %42`sinin de online haberlerden etkilendikleri belirtiliyor. Giderek artmakta olan online alışveriş yapanların ise 90%`ının bir ürünü satın almadan önce arama motorlarında o ürünü sorgulayarak karar verdiği gözlemleniyor.Çevrim dışı gazete ve dergilerden etkilenme oranı ise günümüzde %31 oranında kalmıştır.
Dijital PR Platformları
Dijital PR, bir çok online platformu aynı anda ve uyum içerisinde kullanmayı gerektirir. Sadece SEO (Search Engine Optimization) olarak değil, sosyal ağlarda, video ve fotoğraf paylaşım sitelerinde, haber sitelerinde ki okuyucu yorumlarında, bloglarda ve diğer tüm içerik sitelerinde de ciddi yönetim zorunluluğu gerektirir. Bu platformların kullanılabilirliği ve yönetim başarısı sağladığı zaman elde edilen sonuçlar gerçekten şaşırtıcı olabilir.
Dijital PR`in amaçlarına bir göz atmak istersek şunları söyleyebiliriz;
Geleneksel PR`ın online ortamlarda da devamlılığını sağlama
Tüketiciler ile bire bir bağlantı kurup onlarla daha iyi ilişkiler içerisinde olma
Arama motorlarında Marka/Şirket aratıldığında karşılarına çıkmak.
Bu maddeleri bir tek marka veya ürün tanıtımı için değil , dijital ortamda kendini kanitlamak isteyen her mecranın bu yöntemleri uygulaması gerekli. Tabii ki işler her zaman yolunda gitmek zorunda değil ve bu tür kriz anları için önceden mutlaka hazırlıklı olunması gerekli ki zor durumda kalınmalar engellenebilsin. Bunun icin dijital medyada da “Kriz Yönetimi” konusu ön plana çıkmaktadır ve kriz anları her daim ön planda tutularak adımlar atılmalıdır.
Bildiğiniz gibi ülkemizde çok aktif internet kullanıcılarının olduğunu biliyoruz ve herhangi bir olumsuz durumda acil müdahale edilmesi gereklidir. Bunun içinde yine sosyal medya araçları ve SEO ile olumsuz imajı olumluya çevirmek için uğraşılması gerekir.
Dijital PR kavramı gelecekte aktif internet kullanıcılarının karşılarına çok daha sık çıkacak. Bu yüzden şimdiden “Dijital PR” kavramına alışmak gerekir.