İşte Türkiye´nin e-ticaret haritası

Tarih : 18.8.2012 Okunma Sayısı : 66700

e-ticaret haritasıFarklı kategorilerdeki e-ticaret sitelerinin verilerini kapsayan ETİD araştırmasına göre, e-ticaret sitelerini kullanan kadınlar en çok giysi ve dekoratif ürün alışverişi yaparken, erkekler daha çok fonksiyonel ve teknolojik ürünler satın alıyor. Türkiye’de internet üzerinden alışverişin yüzde 77’si Marmara, Ege ve İç Anadolu olmak üzere üç bölgede gerçekleşiyor.

 
Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD), Türkiye’nin e-ticaret haritasını çıkardı. ETİD verileri, özel alışveriş siteleri, fırsat siteleri, sanal yapı marketler, perakendeciler ve tüketiciden tüketiciye satış yapılan (C2C) siteler gibi farklı e-ticaret kategorilerini kapsıyor. Bu verilere göre, e-ticaret sitelerini kullanan kadınlar en çok giysi ve dekoratif ürün alışverişi yaparken, erkekler daha çok fonksiyonel ve teknolojik ürünler satın alıyor.
 

ETİD verileri, Türkiye’de internet üzerinden alışverişin yüzde 77’sinin Marmara, Ege ve İç Anadolu olmak üzere üç bölgede gerçekleştiğini ortaya koydu. Yüzde 48’lik oranı ile Marmara Bölgesi e-ticareti en yoğun olarak kullanan bölge olurken, onu yüzde 16 ile İç Anadolu ve yüzde 13 ile Ege izliyor. İl bazında bakıldığında ise en çok alışveriş yapılan illerin İstanbul, Ankara ve İzmir olduğu görülüyor. Bu üç ili Bursa, Antalya ve Kocaeli izliyor.

İSTANBUL EN ÇOK TEKNOLOJİ VE GİYİM ÜRÜNLERİNİ SATIN ALIYOR

 
İstanbul, özel alışveriş kategorisinde en çok giyim ve aksesuara harcama yaparken, "fırsat" kategorisinde yeme-içme kategorisi öne çıkıyor. İstanbulluların sanal yapı marketlerden en çok satın aldıkları ürün ise gardrop. Teknoloji ürünlerinde televizyon, cep telefonu ve bilgisayarlar ilk sıralarda yer alırken, tüketiciden tüketiciye satış yapan sitelerde giyim ve kitap/dergi satışlarının yoğun olduğu görülüyor.
 
ANKARA’DA KLİMA SATIŞLARI YOĞUN
 
Başkent Ankara, özel alışveriş sitelerinden en çok giyim ve hediyelik eşya; fırsat sitelerinden ise turizm ve seyahate yönelik fırsat satın alıyor. Sanal yapı marketlerde en çok satılan ürün klima olurken, teknolojik ürünlerde tablet bilgisayar; tüketiciden tüketiciye satış sitelerinde ise masaüstü bilgisayar ilk sırada yer alıyor.

İZMİRLİLER TURİZM FIRSATLARININ PEŞİNDE
 
İzmir’in özel alışveriş sitelerindeki ilk tercihi ayakkabı ve ev tekstilinden yana. Tıpkı Ankara’da olduğu gibi fırsat sitelerinde en çok turizm fırsatlarını satın alan İzmirliler, sanal yapı marketlerde elektrikli el aletlerine ve bahçe ürünlerine yöneliyor. Teknolojik ürün kategorisinde cep telefonu ilk sırayı alırken, tüketiciden tüketiciye satış yapan sitelerde dizüstü bilgisayar başı çekiyor.
 
Verilerle ilgili bir değerlendirme yapan ETİD Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Orhun, e-ticaret sitelerinden alışveriş yapanların yüzde 50’sini 25-35 yaş aralığındaki kullanıcıların oluşturduğuna dikkat çekerek şöyle dedi: “Genç nüfus internetten ticareti seviyor ve buna çok alıştı. Bu sayede sektörümüzün çok hızlı büyüyeceğini öngörmekteyiz. Elektronik ticareti her profilden kişiler kullanmakta. Ev kadınları, giderek alışverişlerini bu kanala kaydırmak olduğunu gözlemliyoruz. Hatta gün için ev kadınları araştırmalarını yapıyor ve akşamları eşleri ile birlikte bilgisayarlarının karşısında alışverişlerini yapıyor. Bundan 10 sene önce hacim olarak imkansız denilen büyüklükte beyaz eşya satışları, giyim satışları bunun önemli göstergeleri. Bir zamanlar internetten sadece kitap, CD satılır, görmeden ürün alınmaz deniyordu. Artık durum bunun tersine döndü. ‘internetten bakmadan ürün almam’ diyen büyük bir kesim oluştu.”
 
2011 YILI E-TİCARET RAPORU
 
E-Ticaret üzerinden alışverişi tercih edenler işlem başına 172 TL ödedi. E-Ticarette alışveriş hız kazandı. 2011 ilk üç ayında ,dakikada ortalama 217 adet işlem yapıldı.Ciroda yüzde 96 artış gösteren hizmet sektörü ilk üç ayda harcama rekoru kırdı.
 
E-ticaret Türkiye’de en hızlı büyüyen sahalardan biri. Zira rakamlar da bu büyüme tablosunun sağlanması niteliğinde. Bankalar arası Kart Merkezinin 2011 e–ticaret verilerine göre, mart ayı sonu itibariyle yerli ve yabancı kredi kartları ile farklı elektronik ticaret sitelerinden yaptığımız harcamaların işlem adedi geçtiğimiz yılın aynı dönemine oranla yüzde 40 oranında artarak 28 milyon 96 bin 690 adedi buldu.
Geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 45 oranla artan e-ticaret cirosu ise 3 ayda 4 milyar 843 milyon 500 bin TL’ye ulaştı.
 
E-ticaret harcamalarının sunduğu kolaylıklar sayesinde alışverişler hız kazandı.BKM (Bankalar Arası Kart Merkezi) verilerine göre e- ticaret sitelerinden 2011 ‘in ilk üç ayı boyunca  dakikada ortalama 217 adet işlem yapıldı.BKM ‘nin 2011 yılı ilk üç aylık verileri,hızlı ve kolay alışveriş olanağı sağlayan e-ticareti tercih edenlerin her geçen gün artığını gösterdi.
 
İşlem başına 172 lira ödedik
 
Harcama cirosundaki artışın işlem adedinin üzerinde oluşu ,bu  yıl e-ticaret harcamalarında daha pahalı ürünleri seçtiğimizi  ortaya koydu. Bu yıl e-ticaret harcamalarında geçtiğimiz yıla  göre daha pahalı ürün almamız e-ticarete olan güvenin daha da artığını gösterdi.
 
BKM 2011 yılı ilk üç aylık e-ticaret verilerine bakıldığında yapılan harcama başına düşen tutarın 172 TL olduğu takip edildi.
 
2011 yılı ilk üç aylık e- ticaret kullanım verilerini değerlendiren  Bankalar arası Kart Genel  Müdürü  Sertaç  Özinal,Türkiye’nin  dünyada en fazla internet kullanıcısına sahip ilk 15 ülke içinde bulunduğunu ifade ediyor. İnternet üzerinden alışveriş yapmanın ,kişilere en iyi ürünü en iyi fiyata satın alma imkanı sağladığını da belirten Özinal, “Müşterilerin güvenlik konusunda bilinçlendirilmesi  ve kart sahipleri için düzenlenen kampanyalar e- ticaret hacminin artışında olumlu etki yaratıyor. Ayrıca internet erişimine sahip olan kullanıcı sayısındaki, artış yeni firmaların e- ticaret yatırımı yapması, mevcut firmaların altyapılarındaki iyileştirmeler, tanıtım faaliyetlerindeki artış, internet  alışverişindeki fiyat ve kolaylık avantajı e-ticaret hacminin gelecek dönemde daha da artmasını sağlayacaktır” diyor.
 
Hizmet sektörü ilk sırada
 
BKM verilerine göre ,2011 yılı ilk üç ayında kredi kartları ile e-ticaret sitelerinden yapılan harcamalara bakıldığında ise hizmet sektörünün  başı çektiği gözlendi. Geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 96 oranında artan hizmet sektörü cirosu 790 milyon TL’ye ulaştı. İşlem adedinde ise yüzde 63 oranında artış gerçekleşti. Spor salonu, restoran gibi e-ticaret harcamalarını yapılan hizmet sektörü harcamaları ilk sırada gelirken, bu sektör içerisinde yer alan vergi ödemeleride kredi kartları ile evden kolayca yapılmış oldu.
 
2010 yılının ilk üç aylık dönemi ile kıyaslandığında havayollarının işlem adedinde yüzde 31, cirosunda ise yüzde 56 oranında artış gerçekleşti.
 
En çok harcama havayollarına
 
Havayolları yine e-ticaretin en çok yapıldığı sektörler arasında yer aldı. 2011 yılının ilk üç ayında e-ticaret üzerinden kredi kartları ile yapılan havayolu harcamalar, işlem başına ortalama 247 TL oldu. 2011 yılının ilk üç aylık döneminde kredi kartlar ile en çok yapılan e-ticaret harcamalarından biride elektronik eşya ve bilgisayarlar oldu. Cep telefonundan ,diz üstü bilgisayarlara,DVD oynatıcıdan, oyun konsalarına kadar farklı elektronik cihazlara yapılan harcamalara bakıldığında ise işlem başına yapılan harcama 190 TL olarak gerçekleşti.
 
Türkiye’de de kısa sürede popüler olan e-ticaret ve fırsat siteleri milyar dolarlık yeni bir pazar oluşturdu.
 
Üye sayıları milyonları aşan siteler, yabancı yatırımcıların da ilgi odağında. İşe 250-300 bin dolarla başlayıp bugün 6 milyon dolarlık yatırım yapan firmalar var…
 
Henüz resmi ve kesin bir bilgi bulunmasa da uzmanlar fırsat ve e-ticaret sitelerinin oluşturduğu pazarın 2010 yılı için 1 milyar lira büyüklüğe ulaştığını tahmin ediyor. Para Dergisi’nden Tuğçe Altınsoy’un haberine göre uçak bileti, sigorta ve bunun gibi elektronik ortamda yapılan satışlar da göz önüne alındığında rakam 11 milyar liraya ulaşıyor. İşte pazarda söz sahibi olan siteler ve yaptıkları işler…
 
MARKAFONİ.COM
 
İşe 300 bin dolarla başladı 2008 yılında kurulan “private shopping” (özel alışveriş) kulübü Markafoni, seçkin moda markalarının ürünlerini üyeleriyle buluşturuyor. Halen Türkiye’de bulunan toplam bin 200 moda markasından 900’üyle işbirliği halinde olan firma, ayda 200 binin üstünde ürün satıyor. Markafoni’nin üye sayısı 2 milyonu aşıyor.
Seçkin markaların ürünlerini yüzde 70’e varan indirimlerle sunan site, üyelerinin hem zamandan hem de paradan tasarruf etmelerini sağlıyor. Bunun yanı sıra Türkiye’de olmayan bazı seçkin markaları ve özel tasarım  ürünlerine de yer veriyor.
 
Markafoni’nin 2009’dan beri karlı bir şekilde işlediğini ve cirosunu her ay yüzde 30-40 arasında artırdığını belirten kurucu ortak Sina Afra, işe 300 bin dolarla başladıklarını söylüyor. Firma, yakında taşınacağı yeni yeri için 4-6 milyon dolar yatırım yapmış durumda…
 
2011’de yurtdışı yatırımlarına devam edecek olan Markafoni, şu anda Avustralya, Güney Kore, Ukrayna ve Yunanistan’da da faaliyet gösteriyor. Önümüzdeki yıllarda özellikle Doğu Avrupa’da yaygınlaşmayı hedefliyor.
 
Bu arada Markafoni’nin Mart 2010’da TechCrunch’ın Avrupa’nın en iyi 100 teknoloji şirketi listesinde yer aldığını, Ekim 2010’da da Digital Age Awards’da “Yılın Dijital Girişimi” ödülüne layık görüldüğünü belirtelim…
 
TRENDYOL.COM
 
Yabancı yatırımcılardan 18.2 milyon dolar DSM Grup bünyesinde Mart 2010’da faaliyete geçen Trendyol, seçkin marka ve tasarımcıların ürünlerini yüzde 85’e varan indirimlerle sunuyor. Giyimden ayakkabıya, aksesuardan dekorasyona, kozmetikten elektronik eşyaya kadar birbirinden farklı ürünleri üyeleriyle buluşturuyor. Trendyol’da sadece seçkin markaların orijinal, kalite kontrol standartlarını sağlayan ürünleri yer alıyor. Site, aynı zamanda moda trendlerinin takip edebileceği bir platform olarak da hizmet veriyor.
 
Günde 10 binden fazla ürün satan Trendyol’un aralık ayı itibariyle 2 milyon üyesi var. 6 ay içinde yurtdışındaki yatırımcılardan 18.2 milyon dolarlık sermaye desteği sağlayan firmanın kurucusu Demet Mutlu, 2011’de müşteri hizmetlerini daha da iyileştireceklerini belirtiyor. Yıllık ciro hedeflerinin 200 milyon dolar olduğunu belirten Mutlu, “Aldığımız yatırımlarla şirketimizi büyüttük, 2011’de daha da büyük olacağız” diyor.
 
ŞEHİRFIRSATI.COM
 
100 milyon liralık ekstra pazar Chicago merkezli Groupon’un Türkiye markası olan Sehirfirsati.com’un temelinde “internette grup olup indirimli hizmet alma” fikri yatıyor. Nisan 2010’da açılan SehirFirsati.com, tüm Türkiye’de yemekten eğlenceye, güzellikten sağlığa minimum yüzde 50 olmak üzere yüzde 90’a varan indirimlerle şehir fırsatları sunuyor. SehirFirsati.com’da halen 50 kişilik bir ekip görev yapıyor.
 
1 milyon 458 bin 209 üyeye ulaşan ve toplam 580 bin adet kupon satan SehirFirsati.com, üyelerine bugüne kadar 61 milyon liralık tasarruf ettirmiş durumda. Şu anda İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Antalya, Adana, Samsun gibi kentlerde her gün 20’nin üzerinde fırsat sunan site, kısa zamanda diğer illerde de faaliyete geçecek. Bu hedefle günlük ortalama 2 bin 500 kupon satılması öngörülüyor.
 
Bugüne kadar 853 markayla farklı fırsatlar sunan sitenin sattığı fırsatların yüzde 40’ı yemek, yüzde 40’ı güzellik, yüzde 20’si aktivite fırsatlarından oluşuyor.
 
Sehirfirsati.com Genel Müdürü Emre Ekmekçi, 2011’de servis sektöründe faaliyet gösteren KOBİ’lere 100 milyon liralık ekstra bir pazar yaratmış olacaklarını vurguluyor. Üyelerine ayda ortalama 4 milyon liralık tasarruf ettirdiklerine değinen Ekmekçi, 2011’de Türkiye’nin 81 ilinde olmak üzere günlük ortalama 180 fırsat sunmayı hedeflediklerini belirtiyor.
 
Sehirfirsati.com üzerinden Türkiye’den işletmelerin fırsatlarının Groupon’un diğer ülkelerinde sunulmaya başlandığını da belirtelim. Hatta Ajia Oteli’ne ait bir fırsat “Groupon Yunanistan” sayfasında Yunan alıcılarla buluşmuş durumda. Emre Ekmekçi, 2011’de birçok Türk kuruluşunun Groupon aracılığıyla dünyaya açılacağına değiniyor.
 
LİMANGO.COM
 
Üye sayısı 1 milyonu geçti 2007 yılında Almanya’da üç genç girişimci tarafından kurulan “private shopping” platformu Limango, 2009 yılında Almanya’nın en büyük perakende şirketi olan Otto Group tarafından satın alınmıştı. Şirket, Türkiye’de de Mayıs 2009’da faaliyete başladı. Şu anda 45 kişilik bir ekiple büyümeye devam ediyor.
Limango, seçkin dünya markalarının ürünlerini sadece davetiye yoluyla üye olan son kullanıcılarına yüzde 70’e varan indirimlerle sunuyor. Bazı kampanyalarda bu oran yüzde 85’lere varabiliyor.
 
2010’da yaklaşık binin üzerinde tedarikçiyle, 2 bin 500’ün üzerinde kampanya gerçekleştiren Limango’nun toplam satışı 1 milyon adedi geçmiş durumda. Şu anda 1 milyondan fazla üyesi bulunuyor. Aylık ziyaretçi adedi 9 milyona ulaşan siteyi günde yaklaşık 270 bin kişi ziyaret ediyor.
 
2009 ve 2010’da beklentilerinin üzerinde ciro elde ettiklerini söyleyen Limango Türkiye Genel Müdürü Gülfem Toygar, 2011’in de iyi bir yıl olacağını öngörüyor. 2011’de “private shopping” sektöründe dünyada denenmemiş olan birkaç sistemi hayata geçireceklerini belirten Toygar, Limango’nun bir “lifestyle” (yaşam tarzı) platformu olarak konumlandığını ve yatırımlarını bu yönde artacaklarını belirtiyor.
 
GRUPFONİ.COM
 
Ciro hedefini yüzde 46 aştı 23 Haziran’da hizmet vermeye başlayan Grupfoni.com, güzellikten yemeğe ve sağlığa pek çok farklı fırsat sunuyor. Yüzde 50’den 90’a varan indirimli fırsatlardan yararlanarak parasının karşılığını alan üyelerinin sayısı gün geçtikçe artıyor. İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Adana, Antalya ve Eskişehir’de üyelerine her gün yeni fırsatlar sunan Grupfoni bünyesinde halen 59 kişi görev yapıyor.
Bugüne kadar yaklaşık bin 200 iş ortağıyla çalışan firma, şimdiye kadar İstanbul ağırlıklı olmak üzere 2 bin 500’e yakın fırsat yayınladı ve ortalama 350 bin kupon sattı. Sadece İstanbul’da günde 10’un üzerinde fırsat yayınlayan Grupfoni’nin ortalama 700 bin üyesi var. Alışveriş yapanlar bugüne kadar 25 milyon dolarlık tasarruf sağlamış durumda.
 
2010 için planlanan cironun yüzde 46 oranında daha fazlasını elde ettiklerini belirten Grupfoni CEO’su Burak Hatipoğlu, 2011 ortasına kadar yaklaşık 25 ilde daha hizmet vermeye başlayacaklarını söylüyor.
 
MARKAPON.COM
 
Aylık ciro hedefi 1.5 milyon lira Alışveriş sitesi Markapon; GittiGidiyor.com, Uzmantv.com, İstanbul.net, Cimri.com gibi sitelerin kurucularının ortak projesi olarak 17 Haziran 2010’da yayın hayatına başladı. Her gün yeni bir teklif sunan Markapon, yüzde 50 veya daha fazla indirimlere yer veriyor. SPA, güzel bir mekanda yemek, fotoğrafçılık kursu gibi hizmetleri satışa sunan sitenin İstanbul, Ankara ve İzmir olmak üzere toplam 450 bin kayıtlı kullanıcısı var.
 
Ciro hedeflerinin beklentilerinin üzerinde gerçekleştiğine değinen Markapon Kurucu Ortağı Can Turanlı, 2011’de beş şehirde 1.5 milyon kayıtlı üyeye ve aylık 1.5 milyon liralık ciroya ulaşmayı amaçladıklarını belirtiyor.
 
Böyle bir siteyi yapmak için iyi bir tasarımcı, iyi bir programcı, biraz emek ve 15-20 bin liralık bir yatırım gerektiğini belirten Can Turanlı, girişimcilere şu önerilerde bulunuyor: “Bu sanıldığı gibi bir internet değil satış işi. İyi teklifler hazırlayan ne kadar iyi bir satış organizasyonunuz varsa o kadar başarılısınız. Çok iyi teklifler getirecek bir satış organizasyonu kurabileceklerse -ki bu maliyetli bir iş- hiç durmasınlar.”
 
GRUPANYA
 
400 bin üyesi var Kasım 2009’da kurulan Grupanya, hem kişilere hem de şirketlere birçok kolaylık ve fırsat sağlıyor. Üyelerine yüksek orandaki indirimleri her gün farklı bir fırsat olarak sunan site, işletmelerinse geleneksel pazarlama metotlarının gider ve risklerini üstlenmeden yeni ve sadık bir müşteri kitlesi edinmesini sağlıyor. Grupanya, işletmelerin sunduğu ürün ya da hizmetleri özel fiyatlarla toplu halde alarak üyeleriyle buluşturuyor. Böylece özel indirimli fiyatlar oluşturma imkanına sahip oluyor.
Yüzlerce firmayla bağlantı halinde bulunan Grupanya’nın üye sayısı 400 bine ulaşmış durumda. Şimdiye kadar 300 bine yakın fırsat satın alan üyeler, toplamda 25 milyon liranın üzerinde tasarruf elde etti.
 
Bugüne kadar toplam 6.5 milyon liranın üzerinde ciro elde ettiklerini belirten Grupanya CEO’su Esra Sertoğlu, 2011 hedeflerini şöyle açıklıyor: “Ciromuzun 30 milyon liraya çıkmasını hedefliyoruz. Ayrıca, 2011 sonuna dek yayınlayacağımız fırsatlarla üyelerimizin toplamda 100 milyon lira tasarruf elde etmesini planlıyoruz. Üye sayımızın ise ilk çeyrekte 750 bin kişiye ulaşmasını öngörüyoruz.” Grupanya, 2011’de tüm Türkiye’de fırsat sunduğu şehirlerin sayısını artırmayı da hedefliyor. Firma, fırsat çeşitliliğini artırarak daha fazla mecrada, daha fazla kişiye hitap edecek.
 
YİYOMİCİYOM.COM
 
Lezzet fırsatları sunuyor 2010 yılının ağustos ayında kurulan Yiyomiciyom, üyelerine her gün indirimli lezzet fırsatları sunuyor. Yayınlanan fırsatlar, şehrin eğlence mekanları, restoranları, kafeteryaları, barları, pastaneleri ve şarküterilerini, yani sadece yeme-içme sektörünü kapsıyor. Fırsatlar genellikle yüzde 70′e varan indirimlerle sunuluyor. Bu sayede ortalama haftada bir kez dışarıda yemek yiyen bir kişi bu sayıyı 4’e çıkabiliyor. Sitenin şu anda 350 binden fazla üyesi bulunuyor.
 
Yeme-içme sektöründeki deneyimlerinden yola çıkarak Yiyomiciyom.com’u kuran İzmirli girişimci Serkan Danon, 2010 yılı cirosunun beklentilerin çok üzerinde gerçekleştiğine değiniyor. Bu kapsamda 2011 yılı hedeflerini revize edip yüksek noktalara çektiklerini söyleyen Danon, girişimcilere şunları öneriyor: “Girişimciler böyle bir internet sitesi kurmadan önce çok iyi bir ön araştırma süreci geçirmeliler. Bu, kolay gibi gözüken ancak her aşaması detaylarla dolu bir iş. Çok fazla vakit ayırmak ve sektörü çok iyi tanımak gerekiyor. Ayrıca reklam başta olmak üzere gerek kurulum gerek gelişme aşamasında sürekli artan maliyetleri çok iyi hesaplamak şart. En önemli tavsiyem, girişimcilerin belli bir sektöre bağlı kalan bir internet sitesi kurmaları olacak.”
 
PIRIVETA.COM
 
250 bin lirayla başladı… Üyelere özel indirimli online turizm fırsatları kulübü Piriveta, 1 Eylül 2010 tarihinden bu yana hizmet veriyor. Site, turistik deneyimler yaşamak isteyenler ile yeni müşteriler kazanmayı ve doluluk oranlarını yükseltmeyi hedefleyen işletmeleri bir araya getiriyor. Piriveta, online fırsat kulüplerinden farklı olarak, yalnızca turistik tesisler ve tur şirketleri tarafından sunulan turizm hizmetlerine odaklanıyor. Sitede seçkin otellerde konaklama, yurtiçi ve yurtdışı geziler Piriveta üyelerine özel indirimli fiyatlarla sunuluyor.
 
“Eğlenmeyi öğret hayata!” sloganıyla hizmet veren Piriveta’nın üyeleri eğlenmeyi, gezmeyi, yeni keşifler yapmayı seven, kentli kişilerden oluşuyor. Yeni deneyimlere açık, hayatı doyasıya yaşamak isteyen, genç bir üye profili bulunan Piriveta’nın bugün itibariyle yaklaşık 105 bin üyesi var. Site üzerinden şu ana kadar 3 bin 250 adet satın alma gerçekleştirilmiş durumda.
 
2011 yılı sonuna kadar toplam 500 bin üye hedeflediklerini söyleyen Piriveta Genel Müdürü Okan Barlas, “250 bin liralık başlangıç yatırımıyla hayata geçirdiğimiz bu projeyi iki yıl içinde 3 milyon dolar tutarında yatırım yaparak sürdürmeyi planlıyoruz” diyor.
 
FİRMANYA.COM
 
100 bin kurumsal üyesi var Eylül 2010’da yayın hayatına başlayan Firmanya.com, kurumlara yönelik bir grup satış sitesi. Inveon Ventures’ın girişimi olan Firmanya, her gün yüzde 80’e varan indirimlerle kurumsal ihtiyaçların en uygun ve en kaliteli şekilde karşılanmasını sağlıyor. Şirket çalışanlarının da ihtiyaçlarını karşılayan Firmanya, açıldığı ilk 3 ayda binlerce kurumsal üye profiline ulaşmış durumda.
 
Firmanya’da her sektörden kuruma yönelik ürün ve hizmet bulmak mümkün. Üyelere şu ana kadar bilişim hizmetlerinden dağıtıma, dil eğitiminden vize hizmetlerine, kahve otomatından araç kiralamaya kadar toplam 35 farklı teklif sunulmuş durumda. Kampanyaların sepet fiyatları ise 6 ila 600 lira arasında değişiyor.
 
Açılalı henüz kısa bir süre olduğunu hatırlatan Firmanya Yönetici Ortağı Metin Bencuya, ilk ayı düşük bir satış rakamıyla kapattıklarını, ancak ikinci ay bunu yüzde 400 artırdıklarını belirtiyor. Bugünlerde ise satışlar ilk aya göre yaklaşık yüzde bin oranında artmış durumda.
 
Firmanya’dan alışveriş yapanların geneli İstanbul ağırlıklı, 25-40 yaş arası erkeklerden oluşuyor. 100 bin kurumsal üyesi bulunan firmanın bu bağlamda yüz binlerce müşterisi olduğunu söylemek mümkün. Firmanya, 2011’de fırsat sunduğu alanı genişleterek tüm Türkiye’ye yayılmayı ve daha çok KOBİ’ye ulaşmayı hedefliyor.
 
FIRSATYAGMURU.COM
 
Ayda 150 bin kişi ziyaret ediyor Invest Grup Bilişim Hizmetleri’nin 2006’da yayına aldığı Firsatyagmuru.com, Türkiye çapında alışveriş merkezlerinden bankalara özel sektör tarafından düzenlenen tüm kampanya, promosyon, çekiliş ve hediye dağıtımı haberlerini güncel olarak yayınlıyor. Çekiliş sonuçlarına da ilgili dönemlerde yer veriyor. Siteyi ortalama aylık 100-150 bin arasında kişi ziyaret ediyor. Halihazırda yaklaşık 30 bin üyesi mevcut. Ortaklar Ş. Haluk Argun ve Alper Oymak, cirolarının sitenin kuruluşundan bu yana istikrarlı bir artış gösterdiğini, özellikle internet reklam gelirlerinin tatminkar seviyelerde olduğunu belirtiyor.
 
SEPETEİNDİR.COM
 
Cirosu 70 bin lirayı geçti Sepeteindir.com 2009’da iki girişimci tarafından kuruldu. Şu anda üç ortaklı bir şirket olarak faaliyet gösteriyor. Üyelerine ilginç ve kullanışlı ürünler sunan site, her gün bir fırsat ürününü yüzde 90’a varan indirim oranlarıyla satışa çıkarıyor.
 
2010’da toplam 40 binin üzerinde ürün satan Sepeteindir.com, toplam 30 bin üyeye sahip. Şirketin 2010 cirosu ise 70 bin lirayı aşmış durumda…
 
2011’de daha büyük bir kitleye ulaşarak ciroyu 1.5 milyon liraya taşımayı hedeflediklerini belirten Sepeteindir.com Kurucu Ortağı Kaan Veral, sosyal medyayı etkili kullanmayı da amaçladıklarını vurguluyor.
 
UNNADO.COM
 
Annelere özel ürünler sunuyor Haziran 2010’da açılan Unnado.com, sadece anne ve babaları hedefleyen bir “private shopping” sitesi. Anne, bebek ve çocuk ürünlerinin kampanya bazlı satışını gerçekleştiren sitede kampanyalar en fazla 1 hafta sürüyor. Minimum yüzde 30 oranında yapılan indirimler yüzde 80’lere varabiliyor. Unnado’da bebek pusetlerinden çocuk okul malzemelerine, hamileler için giyim ve iç çamaşırından oyuncaklara yüzlerce marka ve binlerce ürün bulunuyor.
 
2010’da 10 binlerce ürün satan firmanın adı yeni yeni duyuluyor. Buna rağmen Unnado’nun şu anda yaklaşık 15 bin üyesi var ve bu sayıya her ay binlerce kişi ekleniyor. Üyelerin yüzde 85’ini anneler, yüzde 15’ini babalar oluşturuyor. Alışverişlerin yüzde 40’ı ise İstanbul dışından yapılıyor.
 
Şirketin kurucuları Göktuğ Okan Oğuz ve Haldun Uraz Boralılar, öncelikli amaçlarının A ve B klasmanında ürünlere erişmek isteyen tüm anneleri siteye davet edebilmek olduğunu belirtiyor. Avantajlarının annelerin alım sıklığı olduğunu belirten ortaklar, hedef kitleyi anne ve babalarla sınırlandırmış olmanın işin başarısına yaptığı katkıya da dikkat çekiyor.
 
Unnado.com, 2011’de daha çok anneye erişmeyi ve farklı ihtiyaçlara yönelik farklı markaları sunmayı hedefliyor. Maliyetleri azaltmanın da ortakların planları arasında olduğunu belirtelim.
 
212-FASHION.COM
 
500 bin euro’ya kuruldu Fırsat sitelerinin belki de en yenisi 2 Ekim’de hizmet vermeye başlayan 212-fashion.com. Yaklaşık 2 yıl süren bir çalışma sonucunda aktif hale gelen ve yaklaşık 500 bin euro’luk yatırımla kurulan site, Türkiye’de bulunmayan markalara ya da koleksiyonlara yer veriyor. Markaların elinde kalan fazla stok ürünleri satan bir outlet olmak istemediklerini belirten 212-fashion.com’un sahibi Taylan Demirkol, bu nedenle sadece sezon ürünlerini ve her üründen yalnızca 5 adet getirdiklerini söylüyor.
 
Sitenin bir diğer özelliği de müşterinin satın alma işlemini yaptıktan sonra kampanyanın bitişini beklemeden ürününü hemen teslim alabilmesi. İstanbul içinde öğlene kadar sipariş verenler akşamüstü, diğer şehirlerde yaşayanlarsa ertesi gün ürünlerini teslim alabiliyorlar. Müşteriler kargolarının nerede olduğunun güncel takibini de site üzerinden yapabiliyor. Geriye iade süresinin de diğer firmaların iki katı uzunluğunda olduğunu belirtelim.
 
Site henüz yeni kurulmasına rağmen bugün itibariyle yaklaşık 2 bin ürün satılmış durumda. Yine bugün itibariyle toplam bin 300 aktif müşterisi bulunuyor.
 
2011’de sitede yeni trendler ve moda sektörü hakkında bilgilere yer verilecek. Ayrıca müşterilere tasfiyelerde, önceki alışverişlerine göre değerlendirmelerde bulunulacak.
 
IDEFIX.COM
 
9 milyon liralık ciroya sahip 1996 yılının sonunda kurulan Idefix.com, yaklaşık 2 yıl süren veritabanı tasarımı ve bilgi üretim sürecinden sonra 3 Mart 1999 tarihinde deneme yayınına geçti. Türkiye’nin ilk e-ticaret sitelerinden biri olan Idefix, kitap, Müzik ve DVD satışlarında gerek hizmet kalitesi gerek fiyat avantajıyla dikkat çekiyor. Binin üzerinde markayla çalışan site, bugüne kadar 5 milyon ürün sattı. Şu anda yaklaşık 700 bin üyesi bulunuyor. 2010’da müşterilerine kazandırdığı tasarruf miktarı yaklaşık 1.5 milyon lira olan Idefix’in 2010 cirosu 9 milyon lira civarında gerçekleşti. 2011’de yeni yatırımları e-kitap ve prefix.com.tr projelerine devam etmeyi planlayan site, her iki projenin pazar paylarını artırmayı hedefliyor. 2011’de Idefix’in yeni altyapısı da hizmete sunulacak ve web sitesinin tasarımı yenilenecek.
 
GİTTİGİDİYOR.COM
 
6 milyon kişi kullanıyor 2001’de yayın hayatına başladı. 2007’de 39 ülkede faaliyet gösteren e-ticaret şirketi eBay azınlık ortağı oldu. Bugün 6 milyon kayıtlı kullanıcıya, aylık 9 milyon tekil ziyaretçiye ve kurulduğu günden bu yana 9 milyonu aşkın satış işlemine sahip. Sitede her gün cep telefonu, fotoğraf makinesi, bilgisayar, giyim ve mücevher ürünü, para, pul, plak, tespih, eski kitap, dergi ve benzeri koleksiyon malzemelerine kadar yüz binlerce ürün satışa sunuluyor.
 
En fazla satış yapılan sektörler ise sırasıyla, teknoloji, moda, Sağlık ve kozmetik. Sitede her gün 4 binden fazla kategoride 2 milyon ürün satışa sunuluyor. 2010’un ilk 11 ayında 3.8 milyon ürün satarak 3 milyon satış işlemine ulaşan Gittigidiyor, 2010’da yüzde 50 büyüme yakaladı.
 
Firma, Ekim 2010’da GittiGidiyor Seyahat kategorisini de yayına aldı. Kullanıcılar bu sayede havayolu şirketlerinin yurtiçi ve yurtdışı uçuşlarını bir arada görebiliyor, bilet fiyatlarını karşılaştırabiliyor, rezervasyon yaptırabiliyor veya anında bilet satın alabiliyor. GittiGidiyor, iPhone uygulamasını da bu yılın başında hayata geçirmeyi planlıyor.
 
BULDUMBULDUM.COM
 
Cirosu 1 milyon lirayı geçti 2008’de hizmete giren BuldumBuldum.com başka yerde bulunmayan, her biri tasarım ve işlevsellik olarak ilginç, esprili, kullanışlı ve eğlenceli ürünler satıyor. Dünyada “Gizmo & Gadged” olarak bilinen bu pazarı Türkiye’ye getiren BuldumBuldum.com aynı zamanda tüm ürünlerin Türkiye distribütörü.
 
Son dönemde Parmak Bateri, Sihirli Asa, Sıcak Çorap gibi ürünleri büyük satış rakamlarına ulaşan firma, Capitol Alışveriş Merkezi, Kanyon, Cevahir ve Capacity mağazalarına da sahip. Ürünlerin tümü için müşterilere 1 haftalık beğenme garantisi sunuluyor. Sitenin “Hediye Paketi” servisi aracılığıyla 4 farklı tasarım arasından seçilen hediye paketi ve not iliştirilen özel bir zarf 48 saat içinde adrese teslim ediliyor. 2010’da 90 binden fazla ürün satan BuldumBuldum.com’un şu anda kayıtlı müşteri sayısı 35 bine yakın. 2010 cirosu 1 milyon 200 bin lira olarak gerçekleşen firmanın, ürün çeşidi ise 900’e ulaşmış durumda.
 
2011’de cirosunu 2 milyon 500 bin liraya ve ürün çeşitliliğini de 2 bine çıkarmayı hedefliyor. Ayrıca İstanbul dışında farklı şehirlerde de birçok mağaza açma planı var.
 
MOMENTO.COM.TR
 
Tek hediyeyle çok seçenek sunuyor Hediye sektörüne yenilikçi konseptiyle giriş yapan Momento, Avrupa’dan esinlenerek Türkiye’ye getirilmiş bir fikir.
 
Hediye sunulan kişiye birçok farklı alternatif arasından kendi seçimini yapma fırsatı sunan Momento, onlarca hediye seçeneğini küçük bir kutu içinde topluyor. Paketlenmiş bir hediye formatında olan Momento kutusunun içinde deneyimlere yer veren rehber bir kitapçık ve seçilen deneyimi kullanma imkanı sunan bir kart bulunuyor.
 
Her hediye deneyim kutusunun içinde ortalama 100 seçenek yer alıyor. Bu seçenekler, kişisel güzellik bakımlarından şarap tadımlarına, Boğaz kıyısında leziz yemeklerden dağ bisikleti turlarına varan geniş bir hizmet yelpazesini içeriyor. Şu anda Boyner ve seçkin D&R mağazalarında da satılan Momento hediye kutuları, 50, 100 ve 160 liralık üç ayrı fiyat kategorisine sahip.
 
Sevgililer Günü için ise 160 ve 290 liralık iki yeni paket piyasaya sunulması planlanıyor. Detaylı bilgi için www.momento.com.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.
 
MUDO.COM.TR
 
200 bin üyesi var 17 Nisan 2007 tarihinden bu yana hizmet veren mudo.com.tr adresinde, Mudo Concept, Mudo Collection, Mudo Fts64, Mudo Accessoires gibi ev ve yaşamdan, hazır giyim ve aksesuara kadar pek çok ürün sunuluyor.
 
2010’da 45 binin üzerinde ürün satışı gerçekleştiren mudo.com.tr’nin genel ciro içindeki payı yüzde 1. Mudo, elektronik ortamda 200 binin üzerinde üyeye sahip ve bu sayı her geçen gün katlanarak büyüyor.
 
Mudo, mağazalarında uyguladığı dönemsel kampanyaları haricinde online satışa özel olarak her ay farklı bir dekoratif ve kişisel aksesuar ürün grubunda yüzde 30 indirim kampanyası düzenliyor. Mudo.com.tr’yi kullananlar detaylı hediye öneri sistemi “Hediye Sihirbazı”yla da aradıkları hediyeye sadece birkaç soruyu yanıtlayarak ulaşabiliyor. Bu arada siteden yapılan alışverişlerde Türkiye’nin her yerine 75 lira ve üzeri tek adrese gönderilen siparişlerde kargo ücreti alınmıyor.
 
YEMEKSEPETİ.COM
 
Günde 30 bin sipariş alıyor Online yemek siparişi sitesi olarak 2001’de yayına geçti. Kullanıcılara ve ilgili restoranlara internetten yemek siparişi verebilme ve alabilme olanağı sağlayan sitenin 24 saat telefonla ya da internetten “chat” yaparak ulaşılan bir çağrı merkezi var.
 
Özellikle çalışan kesim ve gençlerin yoğun ilgi gösterdiği Yemeksepeti.com’dan öğrenciler de “Kampus” hizmeti aracılığıyla sipariş verebiliyor. Bu arada cep telefonuüzerinden de sipariş kabul ediliyor. Yemeksepeti.com üzerinden 4 bine yakın üye restorana ulaşılıyor. Türkiye’de 2 bine yakın markayla çalışan site, Rusya’daki girişimi Izrestorana.ru için 250, diğer yurtdışı yatırımı Foodonclick için ise 600’e yakın markayla iş yapıyor.
 
Günde yaklaşık 30 bin sipariş alan sitenin, Türkiye ve Kıbrıs’ta 800 binden fazla kayıtlı kullanıcısı var. 2010’da Türkiye ve yurtdışında toplam 110 milyon dolarlık işlem hacmine ulaşan firma, 2011’de yüzde 40 büyümeyi hedefliyor. 2011 sonuna dek Rusya’da 10 farklı şehirde, 2 yıl içinde ise eski Rus Cumhuriyetleri’nin tamamında olmayı planlıyor. Gelecekte Sharjah ve Abu Dabi’de de hizmet vermeyi hedefliyor.
 
BUNLARDANİSTİYORUM.COM
 
60 bin ürün sattı 2007 yılının Ocak ayında kurulan Bunlardanistiyorum.com, tasarım, fikir, kullanışlılık ve yaratıcılık açısından alışılmışın dışında ürünlere yer veriyor. Sitede, hobi, tasarım, teknoloji, dekorasyon ve oyuncak başta olmak üzere, 100 dolarlık banknot desenli tuvalet kağıdından giyilebilen dövmelere, minyatür bateri setinden klozet şeklinde küllüğe pek çok yaratıcı ürün bulunuyor.
 
Birçok üye ürünleri sevdiklerine hediye etmek amacıyla alıyor. Bu amaçla her ürün Ankara’nın batısındaki kentlere en geç 48 saatte ulaştırılıyor. 2007 yılından bu yana 24 binden fazla siparişi teslim eden ve yaklaşık 60 bin ürün satan sitenin şu anda 34 binin üzerinde üyesi var. 2010 yılı cirosu 1 milyon 300 bin lira olarak gerçekleşen Bunlardanistiyorum.com, 2009’a göre yüzde 40 büyüme elde etmiş durumda. 2011’de hizmet kalitesi ve ürün çeşitliliğini artırarak büyümeyi hedefleyen site, e-ticaretin yanı sıra B2B satışlarla da markalarını farklı kanallar üzerinden satışa sunmayı planlıyor. Sosyal medya ve gelişen yeni trendlerle daha iç içe olmak da bu yılın hedefleri arasında…
 
CARAMELİSTANBUL.COM
 
Kişiye özel ürünler tasarlıyor 2009 yılının Ağustos ayında kurulan Caramel İstanbul, kişiye özel hediye seçenekleri sunuyor. Bunu da kişinin en kolay şekilde, ne ödeyeceğini ve teslimat tarihini bilerek yapmasını sağlıyor. Makul fiyatlı ve sıra dışı ürünlerin yer aldığı sitede, tasarımcı olmayan kişilerin de şık ve yaratıcı ürünlere sahip olabilmesi hedefleniyor. Sitedeki ürün yelpazesi, bekarlığa vedadan nikah şekerine, “baby shower”dan doğum gününe tüm özel gün ve kutlamaları içeriyor. Sitenin en cazip tarafı, birçok ürünü kişiselleştirebilme ve bunu yerinden kalkmadan yapma imkanı tanıması. Bu kapsamda ürünün etiketi bile kişiye özel olarak tasarlanabiliyor, üzerine istenen yazı yazılabiliyor. Ve kaç adet olursa olsun adrese teslim ediliyor. yüzlerce üyesi bulunan Caramel İstanbul, 2011’de ürün çeşitliliğini artırmayı, siteye 4-5 farklı ürün kategorisi dahil etmeyi hedefliyor.

CİCEKSEPETİ.COM
 
500 bin müşterisi var 2008’den bu yana hizmet veren Ciceksepeti.com, kolay, hızlı ve ekonomik çiçek gönderimi üzerine odaklanan bir e-ticaret sitesi. 150’nin üzerinde farklı çiçek buketi tasarımına sahip olan site, operasyonlarını İstanbul’da İçerenköy ve Levent’te bulunan 2 atölye ve Türkiye genelinde anlaşmalı olduğu 107 şubeyle yürütüyor. 81 ile siparişle aynı gün içinde çiçek teslimatı yapabilen Ciceksepeti.com, ayrıca mum, çikolata ve meyve sepeti de satıyor. Site, SMS ve e-posta aracılığıyla siparişlerin ne zaman hazırlandığı, yola çıktığı ve teslim edildiğine dair bilgilendirmeler yapıyor. 2010’da günde 20 saniyede, özel günlerde ise 4 saniyede 1 sipariş alan sitenin şu anda 500 bin müşterisi var. 2010’da yüzde 100’ün üzerinde bir büyüme elde eden Ciceksepeti.com, 2011’de ürün yelpazesini, kampanyalarını, çiçek gönderiminin yanında sunduğu alternatif ürünlerini, özel günler dışında fırsat imkanlarını geliştirmeyi planlıyor. Sosyal medyada etkin şekilde yer almak da sitenin 2011 hedefleri arasında yer alıyor.
 
İZLESENE.COM
 
Günde 3 milyon video izleniyor Dünyaca tanınan internet kullanımı araştırma kuruluşu comScore’un verilerine göre, İzlesene.com eğlence kategorisinde 2010’da Türkiye’nin en çok tıklanan sitesi oldu. Günde 1 milyon 600 bin farklı ziyaretçinin tıkladığı İzlesene.com üzerinde her gün 3 milyon video izleniyor. 900 bin videonun bulunduğu sitenin 3 milyon 500 bin kayıtlı üyesi var. Nokta girişimi olan İzlesene.com’un Facebook’taki hayran sayfası da 760 bin gibi büyük bir üye sayısına ulaşmış durumda.

TERAPİPORTALI.COM
 
Terapist bulmak artık kolay DBE Davranış Bilimleri Enstitüsü öncülüğünde hayata geçen online bilgi edinme, dayanışma ve yardımlaşma platformu Terapi Portalı, 2009’da şekillenmeye başlayan bir proje. Terapi desteği arayışı içinde olan herkese Türkiye genelinde doğru, kaliteli ve kolay ulaşılabilecek kaynak ve hizmet sağlamayı amaçlayan portal, terapi süreci, terapi yöntemleri, rahatsızlıklar ve terapinin doğası gibi birçok kaynak içeriyor.
 
Terapi Portalı, psikoterapi alanında Türkiye’deki tüm uzmanların bir veritabanını oluşturmayı hedefliyor. Ziyaretçileri, uzmanları ve kurumları ortak bir platformda buluşturan portalda psikoterapiyle ilgili her türlü bilgiye ulaşmak mümkün. Terapi Portalı, ziyaretçilere psikoloji, psikiyatri ve ruh sağlığıyla ilgili doğru ve güvenilir bilgi, terapiyle ilgili sık sorulan sorulara cevaplar; profesyonellere ise uzmanlıklarını ve verdikleri hizmetleri tanıtabilecekleri bir profil sayfası, kendi yazılarını ve videolarını paylaşabilecekleri bir blog sistemi sunuyor.
 
Portal, Türkiye’de ruh sağlığı hizmeti veren profesyonelleri, ilgili konularda bilgi almak, ön danışmanlık hizmeti edinmek, terapist bulmak, problemlerini ortak bir dayanışma içinde yürütmek isteyen kişilerle interaktif bir ilişkiyle buluşturuyor.
 
E-BEBEK.COM
 
Ciro hedefi 10 milyon lira 2001 yılında kurulan e-bebek, anne ve bebek sektöründeki binlerce ürünü, yüzlerce markayı bir arada sunuyor. Firma, bugün mağazaları, bebek.com, e-bebek.com ve Bebek Üssü Magic Park’la anne-bebek, aile yaşam ve alışveriş platformu olarak hizmet veriyor.
 
Özellikle yeni annelerin bebeğiyle dışarı çıkma sorununu ortadan kaldıran site, tek bir tıkla kolay alışveriş imkanı sağlıyor. Sadece internetten değil telefonla da sipariş verilebiliyor. Kapıda nakit ya da kredi kartıyla ödeme imkanı sunulması da sitenin avantajları arasında…
 
2005’te e-bebek.com’da satışlar anlamında elde edilen başarıyı takiben fiziki mağazacılığa geçiş yapan firma İstanbul’da ilk mağazasını açtı. Bugün toplam 12 e-bebek mağazası bulunuyor.
 
Bebeklere yönelik 24 kategoride 15 binden fazla ürüne ve 150 markayı içeren çeşitliliğe sahip olan e-bebek’in 300 bin üyesi var. 2010 cirosu 4 milyon 500 bin lira olarak gerçekleşen firmanın 2011 hedefi 10 milyon liraya ulaşmak.
 
SAHİBİNDEN.COM
 
Dakikada 2 otomobil satılıyor 2000 yılında 2 bin 700 ilanla yayın hayatına başladı. Bugün bünyesinde bulunan 2 milyondan fazla aktif ilan, ayda 1,5 milyar sayfa görüntülenmesi ve aylık 18 milyon tekil ziyaretçi sayısıyla kapsamlı ilan portföyüne sahip bir e-ticaret platformu olarak hizmet veriyor.
 
Alexa verilerine göre Türkiye’de en çok ziyaret eden internet siteleri arasında 7’nci sırada yer alıyor. Şu an sitede her dakikada 2 otomobil ve her 3 dakikada 1 gayrimenkul yeni sahipleriyle buluşuyor. Üye olmanın ve ilan vermenin ücretsiz olduğu site, giyimden aksesuara, emlaktan vasıtaya kadar geniş ürün yelpazesine sahip. Sahibinden.com, Deloitte Teknoloji Fast 50 2010 Programı’na göre, 5 yılda kaydettiği yüzde 2394′luk büyüme oranıyla Türkiye’nin en hızlı büyüyen 50 teknoloji şirketi arasında 3’üncü sırada yer alıyor.
 
İnternet alanında faaliyet gösteren firmalar arasında ise 1’inci konumda bulunuyor. Önümüzdeki dönemde farklı internet iş alanlarına da yatırım yapmayı planlayan firma, ayrıca yurt dışında belirlenen pazarlara da açılmayı hedefliyor.
 
EYUPSABRİTUNCER.COM
 
Sadece siteden satış yapıyor Online satış kanalını 27 Aralık 2008 tarihinde kullanımına sundu. Başta limon kolonyası olmak üzere tüm kokulu kolonyalar, kolonyalı mendil, Gizli Bahçe Oda Kokuları ve Cool Care Bebek Islak Mendili bu site üzerinden satışa sunuluyor.
 
Ayrıca doğal zeytinyağlı sıvı sabun, el yapımı doğal ve organik kalıp sabun, Cool Care antibakteriyel el hijyen serisi yalnızca bu site üzerinden satışa sunulan ürünler arasında… Yine yurtdışı pazarı için üretilen “Perfume Jewels” kişisel bakım ürün serisini de Eyupsabrituncer.com’da bulmak mümkün. Firmanın online satış sitesine ağırlık vermesinin nedeni, 2010 itibariyle uluslararası zincir marketlere mal vermeme kararı almış olması…
 
Bunun arkasında, uluslararası zincir marketlerdeki haksız uygulamalar ve astronomik raf bedelleri yatıyor. Eyüp Sabri Tuncer’in (EST) öncelikli hedefi zincir mağazalar açmak. Bu kapsamda ilk etapta New York’ta, daha sonra Avrupa ve Arap Yarımadası gibi global pazarlarda yer almayı planlıyor. Türkiye’de ise pazarın yeterli olgunluğa sahip olmaması nedeniyle site aracılığıyla satış yapmaya devam etmeyi planlıyor. 28 bin 500 üyesi bulunan site aracılığıyla bugüne kadar 50 binden fazla ürün satılmış durumda.
 
AVASAS.COM
 
İşyerlerinin online marketi Ofis içi ihtiyaçları karşılayan Avansas.com, yüzde 100 ürün iade garantisi ve yılın 365 günü indirimli ürünler sunuyor. Avantajlı fiyatları sayesinde işyeri maliyetlerini düşürüyor ve şirketlerin satın alma yüklerini hafifletiyor. İşyerlerinin genel ihtiyaç malzemelerini İstanbul içi ücretsiz kargoyla 1 iş günü içinde, İstanbul dışı içinse 250 lira ve üzeri alışverişlerde ücretsiz olarak teslim ediyor.
 
Operasyon maliyetlerini en düşük seviyelerde tutarak daha ucuza ürün tedariki sağlayan Avansas.com, tek merkezden tüm ofis ihtiyaçlarının karşılanabileceği bir hizmet sunuyor. Böylece şirketlerin araç ve yakıt tasarrufu yapmalarını da sağlıyor. Sitede sadece Avansas.com kullanıcılarına özel olarak satılan Avansas markalı ürünler de yer alıyor. Bu kapsamda sıvı temizlik ürünleri kategorisinde Ava Clean, kağıt temizlik ürünleri kategorisinde Avasoft ve kırtasiye kategorisinde Ava Klas markası bulunuyor.
 
PABBUC.COM
 
40 bin müşterisi var Ekim 2006’da hizmete giren Pabbuc.com, internet üzerinden ayakkabı, çanta, kemer, cüzdan ve çorap satışı gerçekleştiriyor.
 
Tüm ürünlerini kendi stoklarında barındıran site, böylece e-ticaretin hız sorununa çözüm getiriyor. Sipariş verilen tüm ürünler aynı işgünü içinde kargoya teslim ediliyor ve 24 saat içinde ücretsiz olarak teslim ediliyor.
 
Ayrıca ücretsiz değiştirme ve koşulsuz iade imkanı da sunan site, 50’den fazla markanın 2 bin 500’den fazla yeni sezon ürününü üyeleriyle buluşturuyor. Her hafta en az iki farklı markanın ürünlerine sürpriz indirimler uygulandığını da belirtelim.
 
2010’da önceki yıla göre 20 kat büyüyen Pabbuc.com’un şu anda 40 bine yakın müşterisi var. Sitenin günlük ziyaretçi sayısı ise ortalama 35 bin kişi. Bu rakam kampanya dönemlerinde 120 bini buluyor. Firma, 2011’de en az yüzde 500’lük bir büyüme öngörüyor.
 


İşte Türkiye´nin e-ticaret haritası